드로잉&판화 ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
작성자 Edith
조회 26회
작성일 24-09-03 03:22
장르 | 드로잉&판화 |
---|---|
전시명 | ناودانی اروپایی چیست؟ |
홈페이지 | https://pivan.co/product-category/uchannel/ |
SNS | https://pivan.co/product-category/uchannel/ |
초대일시 | 없음 |
ناودانیها در دو سایز{ ۶ و ۱۲ }متری در بازار بوده است. بعضی از شرکتها این محصول را در هر دو اندازه تولید خواهند کرد و بعضی دیگر فقط در یک سایز مشخص تولید خواهند کرد.
ناودانیهای UPN با بالهای صاف و موازی به شکل حرف U
ناودانیهای UPE با بالهای مخروطی به شکل حرف C
امکان دستهبندی مقاطع فولادی انواع ناودانی بر اساس شکل جان هم وجود دارد. بر همین اساس ناودانیها به دو دستهی ساده و مشبک تقسیم میشوند که در قسمت بعد به بررسی آنها میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند تولید ناودانی کلیک کنید.
نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که فرمول بالا فقط برای محاسبه وزن ناودانی سنگین به کار برده میشود. برای محاسبه وزن ناودانی سبک نمیتوانید از این فرمول استفاده کنید. توجه داشته باشید هر چه وزن ناودانی به اعداد موجود در جدول اشتال نزدیک تر باشد، کیفیت مطلوبتری دارد. همچنین لازم است بدانید وزن ناودانی تولیدی در کارخانههای مختلف با یکدیگر و جدول اشتال متفاوت است و بیشتر کارخانههای ایران ناودانی سبک تولید میکنند.
امروزه تجزیه و تحلیل طرحهای موجود در فناوری تولید ناودانیهای فلزی، تقاضای بسیاری دریافت کرده است. نکته مهم در این باره این است که برای یافتن بهترین روشهای بهبود بخشی طراحی غلتکها و علاوه بر آن، شناسایی موثرترین راههای تولید پروفیل ناودانی، تحقیقات گستردهای و جامعی باید انجام شود.
فرآیند تولید ناودانی چگونه است؟
تاوانیها بر اساس روشهای تولید به دودسته پرسی و فابریک تقسیمبندی خواهند شد. درروش پرسی اول ورقهای فولادی را در اندازههای که موردنیاز بوده را برش داده، سپس آنها را از ناحیههای عرضی و بهوسیله دستگاه فرمینگ خم خواهند کرد تا به شکل U تبدیل شوند. ناودانیهای فابریک بهوسیله فرآیندهای نورد گرم و سرد تولیدشده است، که در صنعت متعارفتر هستند. در عملیات نورد گرم شمش فلز اول مقابل حرارت {۱۱۰۰ }درجه سانتیگراد کوره قرار خواهند گرفت، سپس آنها سرد شده و از غلتکهای که افقی و عمودی {غلتکهای نورد} عبور داده میشود. با این روش بهتدریج شکل موردنظر را به خود خواهد گرفت و در مرحله آخر برش داده میشود.
ناودانی چیست؟
ناودانی یا (European Standard U Channel) UPN, ناودانی UNP یکی از مقاطع فولادی باز و بسیار پرکاربرد در صنعت و ساختمانسازی است. درواقع پروفیل ناودانی به شکل حرف U یا C انگلیسی میباشد. این پروفیل از یک سطح افقی که جان نامیده میشود و همچنین دو سطح عمودی که بال نام دارد، تشکیل شده است و به طور معمول بالها زاویه ای 90 درجه با سطح جان دارند و موازی هستند. البته با توجه به نیاز بالها ممکن است به صورت شیب دار ساخته شوند. واضح است که ایجاد این تغییرات در ناودانی مستلزم ایجاد تغییر در فرآیند تولید ناودانی میباشد. با توجه به کاربرد گسترده انواع ناودانی، در تولید این مقطع صنعتی و ساختمانی علاوه بر فولادهای کربنی و پوششدار گالوانیزه از کامپوزیتهای پلیمری، آلومینیوم، فولادهای ضدزنگ نیز میتوان استفاده کرد در نظر داشته باشید که قیمت ناودانی بسته به جنس آن، متفاوت است.
فرایند تولید ناودانی به روش فابریک
فرآیند تولید ناودانی فابریک به صورت نورد گرم میباشد و این نوع پروفیل از ابتدا به شکل ناودانی از خط تولید خارج میشود. در واقع فرآیند تولید ناودانیهای فابریک مانند نحوه تولید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده میباشد، به این صورت که شمشهای فولادی گداخته به سمت دستگاه قالب حرکت میکند. سپس، ضخامت این شمشها با کمک چند غلتک به صورت عمودی و افقی کاهش مییابد و بر اساس سایز ناودانی مورد نیاز شکلی دهی میشود. در این مقاطع فولادی روش فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است. بر خلاف روش پرسی تقریبا تمامی انواع ناودانی از نظر وزن، شکل و جنس را با این روش میتوان تولید نمود و محدودیتی در آن وجود ندارد. درواقع میتوان گفت تمام ناودانیهای بال شیب دار و ناودانیهای دارای ضخامت بیش از 6 میلی متر با این روش تولید میشوند. مزیت دیگر ناودانی فابریک دقت ابعادی بسیار بالای آن میباشد. توجه داشته باشید که این مزایا باعث افزایش قیمت این نوع ناودانی نسبت به نوع پرسی شده است.
ناودانیهای UPN با بالهای صاف و موازی به شکل حرف U
ناودانیهای UPE با بالهای مخروطی به شکل حرف C
امکان دستهبندی مقاطع فولادی انواع ناودانی بر اساس شکل جان هم وجود دارد. بر همین اساس ناودانیها به دو دستهی ساده و مشبک تقسیم میشوند که در قسمت بعد به بررسی آنها میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند تولید ناودانی کلیک کنید.
نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که فرمول بالا فقط برای محاسبه وزن ناودانی سنگین به کار برده میشود. برای محاسبه وزن ناودانی سبک نمیتوانید از این فرمول استفاده کنید. توجه داشته باشید هر چه وزن ناودانی به اعداد موجود در جدول اشتال نزدیک تر باشد، کیفیت مطلوبتری دارد. همچنین لازم است بدانید وزن ناودانی تولیدی در کارخانههای مختلف با یکدیگر و جدول اشتال متفاوت است و بیشتر کارخانههای ایران ناودانی سبک تولید میکنند.
امروزه تجزیه و تحلیل طرحهای موجود در فناوری تولید ناودانیهای فلزی، تقاضای بسیاری دریافت کرده است. نکته مهم در این باره این است که برای یافتن بهترین روشهای بهبود بخشی طراحی غلتکها و علاوه بر آن، شناسایی موثرترین راههای تولید پروفیل ناودانی، تحقیقات گستردهای و جامعی باید انجام شود.
فرآیند تولید ناودانی چگونه است؟
تاوانیها بر اساس روشهای تولید به دودسته پرسی و فابریک تقسیمبندی خواهند شد. درروش پرسی اول ورقهای فولادی را در اندازههای که موردنیاز بوده را برش داده، سپس آنها را از ناحیههای عرضی و بهوسیله دستگاه فرمینگ خم خواهند کرد تا به شکل U تبدیل شوند. ناودانیهای فابریک بهوسیله فرآیندهای نورد گرم و سرد تولیدشده است، که در صنعت متعارفتر هستند. در عملیات نورد گرم شمش فلز اول مقابل حرارت {۱۱۰۰ }درجه سانتیگراد کوره قرار خواهند گرفت، سپس آنها سرد شده و از غلتکهای که افقی و عمودی {غلتکهای نورد} عبور داده میشود. با این روش بهتدریج شکل موردنظر را به خود خواهد گرفت و در مرحله آخر برش داده میشود.
ناودانی چیست؟
ناودانی یا (European Standard U Channel) UPN, ناودانی UNP یکی از مقاطع فولادی باز و بسیار پرکاربرد در صنعت و ساختمانسازی است. درواقع پروفیل ناودانی به شکل حرف U یا C انگلیسی میباشد. این پروفیل از یک سطح افقی که جان نامیده میشود و همچنین دو سطح عمودی که بال نام دارد، تشکیل شده است و به طور معمول بالها زاویه ای 90 درجه با سطح جان دارند و موازی هستند. البته با توجه به نیاز بالها ممکن است به صورت شیب دار ساخته شوند. واضح است که ایجاد این تغییرات در ناودانی مستلزم ایجاد تغییر در فرآیند تولید ناودانی میباشد. با توجه به کاربرد گسترده انواع ناودانی، در تولید این مقطع صنعتی و ساختمانی علاوه بر فولادهای کربنی و پوششدار گالوانیزه از کامپوزیتهای پلیمری، آلومینیوم، فولادهای ضدزنگ نیز میتوان استفاده کرد در نظر داشته باشید که قیمت ناودانی بسته به جنس آن، متفاوت است.
فرایند تولید ناودانی به روش فابریک
فرآیند تولید ناودانی فابریک به صورت نورد گرم میباشد و این نوع پروفیل از ابتدا به شکل ناودانی از خط تولید خارج میشود. در واقع فرآیند تولید ناودانیهای فابریک مانند نحوه تولید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده میباشد، به این صورت که شمشهای فولادی گداخته به سمت دستگاه قالب حرکت میکند. سپس، ضخامت این شمشها با کمک چند غلتک به صورت عمودی و افقی کاهش مییابد و بر اساس سایز ناودانی مورد نیاز شکلی دهی میشود. در این مقاطع فولادی روش فشار کمتری بر جان ناودانی وارد شده و تمرکز اصلی بر روی شکلدهی بال است. بر خلاف روش پرسی تقریبا تمامی انواع ناودانی از نظر وزن، شکل و جنس را با این روش میتوان تولید نمود و محدودیتی در آن وجود ندارد. درواقع میتوان گفت تمام ناودانیهای بال شیب دار و ناودانیهای دارای ضخامت بیش از 6 میلی متر با این روش تولید میشوند. مزیت دیگر ناودانی فابریک دقت ابعادی بسیار بالای آن میباشد. توجه داشته باشید که این مزایا باعث افزایش قیمت این نوع ناودانی نسبت به نوع پرسی شده است.
본문
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.